– Jeg gleder meg til å jobbe tett sammen med kundene i K-huset, sier Eide, som trer inn i rollen som innholdsprodusent.
Daglig leder i K-huset, Aleksander Knapskog, smiler fra øre til øre.
– Vi ser at kundene våre bruker mer og mer ressurser på å tiltrekke seg de rette folkene. Med verdifull kunnskap fra rekrutteringsbransjen blir hun en viktig ressurs for dem, sier han.
Etter å ha lyst ut hundrevis av stillinger gjennom årene i rekrutteringsbransjen, ser Ida frem til å angripe det voksende kompetansegapet i norske bedrifter fra en litt annen vinkel. Hun forteller om en observasjon hun har gjort seg:
– Selv om de fleste sliter med å få tak i folk, kunne jeg raskt se om en stillingsutlysning ville få god respons, forteller hun.
Ida var på sporet av en erkjennelse som stadig flere bedrifter gjør seg: Ønsker du å rekruttere de gode hodene, må du jobbe målrettet med å bygge troverdighet som arbeidsgiver. Her mener hun bedrifter har mye å vinne.
– De som hadde gjort en innsats for å posisjonere seg som en attraktiv arbeidsplass hadde mye større sjanse for å vinne frem, sier hun.
Det er nettopp denne innsatsen hun nå ser frem til å jobbe mer aktivt med i K-huset – og mer til…
– Jeg gleder meg selvfølgelig til å hjelpe bedrifter nå målene sine innenfor rekruttering. I tillegg ser jeg frem til å lære mer om hvordan vi kan hjelpe bedrifter i salgsarbeidet – både med tanke på nye og eksisterende kunder, sier hun.